На сучасному етапі розвитку суспільства право не тільки охоплює більшість сфер людської життєдіяльності, а й розширює межі своєї дії в міру ускладнення суспільних стосунків. Правове виховання особистості в цілісному педагогічному процесі необхідно розглядати з урахуванням вікового аспекту. Завдання освітян – виростити компетентну особистість, здатну самостійно приймати рішення, визнавати свої помилки, відстоювати свою гідність, реалізовувати природні можливості. Тому в Петричанському НВК був проведений тиждень правового виховання. Виховні заходи: в 1 класі казкова подорож «Правовий Букварик». Класовод Шелепюк С.М. розказала учням про красу та багатство України за допомогою усної народної творчості. В казковій формі ознайомила першокласників з національними символами, згадала історію нашого народу.
Класовод 2 класу Піцул А.М. в інформаційному віснику «Я маю право на….», в цікавій ігровій формі ознайомила дітей з «Правами дитини». Окремої уваги заслуговує те, що діти відверто висловлювали свої думки та побажання.
Учні 3 класу разом з класоводом Воробець Л.А. та психологом Сидоряр М.М. переглянули та обговорили презентацію «Великі права маленької дитини». Відомі казкові герої порушували права , а діти відгадували їх і встановлювали вірні права та обов’язки героїв.
Учні 4 класу під керівництвом класовода Стругарь Лілії Петрівни поглиблювали знання учнів про свої права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини, Конституцією України. Вчитель ознайомила присутніх із календарем правових дат. Школярі, імпровізувавши судове засідання , на прикладах вчинків героїв відомих казок („Попелюшка”, „Червона Шапочка”, Івасик-Телесик”) вчилися роз’яснювати статті Конвенції про права дитини. Учні з відповідальністю виконували ролі судді, позивача, відповідача, захисту та свідків. Перегляд фотовиставки „Наші права – щасливе дитинство” сприяв донесенню до свідомості дітей, що дотримання правил, законів – це обов’язок кожної людини, усвідомлення своєї значущості в країні, вміння правильно організовувати свої права, поважно ставитися до власної особистості.
По закінченні засідання четвертокласники створили „Правове дерево”, ще раз підкресливши, що в нашій країні людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються найвищою цінністю, так, як записано в Основному законі нашої держави – Конституції України.
|