"Життя дитини і її успіхи в школі" Тест для батьків Інструкція: на кожне твердження слід дати відповідь "так" чи "ні" 1. Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття його можливостей, здібностей. 2. Я надав кімнату або частину кімнати виключно для занять дитини. 3. Я привчаю дитину (з мінімальною допомогою і, як правило, самостійно) вирішувати свої проблеми, приймати рішення, піклуватися про свої обов'язки. 4. Я показую дитині можливості знайти книги і потрібні для її занять матеріали (використовуючи особисті, суспільні, шкільні бібліотеки). 5. Я ніколи не відмовляю дитині в проханні почитати їй. 6. Я постійно беру дитину в поїздки, подорожі, на екскурсії по цікавих місцях (відвідини музеїв, театрів та інше). 7. Я вітаю ігри і спілкування моєї дитини з друзями. 8. Я часто виконую разом з дитям одну і ту ж справу. 9. Я піклуюся про фізичне здоров'я дитини ( харчування, гартування зарядка, заняття спортом). 10. Я стежу, щоб малюк дотримувався режиму дня: вставав і лягав в один і той же час, мав годинник для занять, прогулянок, ігор і так далі... Оцінка тесту Порахувати кількість плюсів (відповідь "так"). Кожна позитивна відповідь оцінюється в один бал. Розділивши отриману суму на 10 (кількість тверджень) отримуємо середньоарифметичне число. 1-й рівень (1- 0,7 балу) Ви правильно організовуєте шкільне життя дитини. Малюк має всесторонні інтереси, підготовлений до спілкування з дорослими і товаришами. При такому вихованні ви можете розраховувати на хороші успіхи в навчанні. 2-й рівень (0,6-0,4 балу) У вас можуть виникнути деякі проблеми в навчанні дитини. Задумайтеся, чи є ви надзвичайно активними, чи не блокуєте ви "поле свободи" дитини, чи досить часу дитя спілкується з однолітками? Ваші роздуми дозволять вам визначити оптимальну стратегію виховання. 3-й рівень (0,3-0 балів) У вашому досвіді просліджується головна помилка - надмірна опіка дитини, підміна зусиль дитяти власною активністю. Ви недостатньо даєте йому спілкуватися з однолітками, заважаєте йому набувати соціального досвіду. Сподіваємося, що ваша самокритичність принесе успіх у виховній стратегії.
Тест узятий з журналу "Початкова школа"
Чи готова дитина до школи ? Тест Чи хоче Ваша дитина йти до школи? Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво? Чи може Ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор) Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться? Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень? Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів? Чи вміє вона відміняти іменники за числами? Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами? Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад? Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці? Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку? Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки? Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації) Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину? Чи знає дитина назви диких і свійських тварин? Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)? Чи любить Ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо? Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції? Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту.
Отже, якщо їх: 15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати; 10 – 14 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли "ні”, підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати; 9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє. Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом з дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.
|