Сьогодні ми повертаємось до забутого, відроджуючи, пробуджуючи до життя національні традиції, національний дух нашого народу. Починати цю роботу необхідно з раннього віку в сім’ї, в дошкільному закладі, у школі. Видатний педагог Софія Русова у своїх працях наголошувала, що найголовніше – «аби навчання дітей з самого початку було збудоване на тому рідному грунті, на якому зростає дитина, щоб воно було міцно пов’язано тими враженнями, що їх заклала в багату душу дитини рідна сім’я, рідна хата». Зберегти та примножити традиції нашого народу, формувати у вихованців навчально-виховного комплексу уміння свято зберігати сторінки історії свого краю, виховання любові до отчої землі, до рідного народу, до материнської пісні та народної культури – такою була мета Тижня народознавства, яке проходило у Петричанському НВК з 10 по 14 грудня. Педагоги розповідали учням та дошкільнятам про обереги України, народні традиції та звичаї, святкування зимових свят у селі Петричанка. Заняття з народознавства провела вихователь Козачук А.П. Діти закріпили знання про вербу та калину, як символи України; розглянули давній український одяг сільської жінки; почули розповідь про український рушник та значення кольорів ниток на ньому. На завершення заняття діти оглянули одяг українки та українця, ознайомились з державними символами та прослухали гімн України. 13 грудня всі учасники навчально-виховного процесу приймали участь у виховному заході «Стежинка рідного села». Класовод 4 класу Воробець Л.А. провела екскурсію для дітей старшого дошкільного віку у народознавчому куточку «Берегиня». З цікавістю діти оглядали стародавні знаряддя праці, речі домашнього вжитку, жіночий та чоловічий одяг. Діти молодшого дошкільного віку співали українську пісню «Гуси-гуси» під керівництвом музичного керівника Паламарюк М.В. Цікаво було побачити показ українських костюмів, інсценізацію української пісні «Грицю, Грицю, до роботи», послухати народні коломийки у виконанні учнів початкових класів. На завершення такого заходу педагогічні працівники навчального комплексу разом з учнями заспівали віночок українських народних пісень.
Педагоги впевнені, що прилучення дітей до народної творчості, мистецтва, безпосередня участь у національних святах виховують у них естетичні почуття, розвивають художнє світобачення, наповнюють емоційну сферу дитини радощами, піднімають настрій, формують естетичний смак.
|